سنسور فشار کرل

کرل (Carel) یک برند ایتالیایی است که در زمینه ساخت قطعات صنعتی فعالیت دارد. این شرکت در سال 1963 کار خود را در زمینه تولید دستگاه بخار آغاز کرد و به سرعت زمینه کاری خود را گسترش داده و وارد تولید قطعات کنترل‌کننده سیستم‌های تهویه مطبوع گردید. در حال حاضر دامنه محصولات این شرکت وسعت بیشتری پیدا کرده و بسیاری از قطعات سیستم‌های صنعتی را شامل می‌شود. سنسور فشار کرل یکی از تولیدات این شرکت می‌باشد که برای کنترل میزان فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنسور فشار کرل چیست

سنسور فشار (pressure sensor)، به وسیله‌ای گفته می‌شود که میزان فشار را اندازه‌گیری می‌کند و آن را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند. فشار زیاد یا کم در مسیرهای اصلی، می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی را به دستگاه وارد نماید. برای جلوگیری از این آسیب‌ها از سنسور فشار در سیستم‌ها استفاده می‌شود. سنسور فشار، مقدار دقیق فشار را خوانده و به واحد کنترل ارسال می‏کند.
سنسور فشار انواع ترانسدیوسرها، ترانسمیترها و سوئیچ‌های فشار را در برمی‌گیرد.
ترانسدیوسر فشار: ترانسدیوسرها یک وسیله الکترومکانیکی هستند که فشار را به یک سیگنال ولتاژی تبدیل می‌کنند. میزان این ولتاژ می‌تواند چند میلی‌ولت تا چند ولت را شامل شود.
ترانسمیتر فشار: وسیله‌ایست که ولتاژ خروجی سنسور را دریافت کرده و آن را به سیگنال خروجی جریانی تبدیل می‎کند. از این نوع سنسور در فرآیندهای کنترلی صنعتی استفاده می‌شود. اغلب ترانسمیترها دارای خروجی بین 4 تا 20 میلی‌آمپر هستند و معمولا به صورت سری به منبع تغذیه وصل می‌شوند. ترانسمیترها رنج سیگنال خروجی را با توجه به فشار موردنظر شما تنظیم می‌کنند.
از ترانسمیترها می‌توان در همه محیط‌های صنعتی استفاده نمود. این نوع سنسورها نسبت به نویز حساسیت کمتری دارند و توان مصرفی‌شان نیز بالاتر از انواع ترانسدیوسرها می‌باشد. سنسور فشار کرل از نوع ترانسمیتر می‌باشد.

سنسور فشار کرل

سنسور فشار کرل یک محصول با دقت بسیار بالاست و مدل‌های متعددی دارد. مدل SPKT این سنسور در مسیر رفت و برگشت کمپرسور نصب شده و با دقت بسیار بالا میزار فشار را به صورت لحظه‌ای اندازه‌گیری می‌کند. این قطعه با توجه به رنج فشار دستگاه، دارای کدهای مختلفی می‌باشد که باید در هنگام خرید به آن دقت شود. سنسور فشار کرل با انواع سیالات غیر خورنده، شامل انواع گازهای طبیعی مانند آمونیاک، پروپان و بوتان سازگاری دارد.

مشخصات سنسور فشار کرل

سنسورهای فشار بسیار متنوع هستند و هرکدام نیز برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر بخواهید سنسور فشار خریداری کنید، باید مشخصات هر سنسور را مورد بررسی قرار دهید و آن را متناسب با دستگاه خود تهیه نمایید. مشخصات هر سنسور شامل مواردی چون ابعاد سنسور، محدوده فشار، دمای کاری، نوع سنسور، دقت اندازه‌گیری، نوع خروجی، زمان پاسخ و آفست ولتاژ می‌باشد. دقت داشته باشید که باید ویژگی‌های هر محصول را بررسی کنید و محدودیت‌های سنسور خود را با توجه به منطقه مورداستفاده در نظر بگیرید. استفاده نادرست از سنسور باعث از کار افتادن و از بین رفتن حساسیت آن می‌شود.

موارد استفاده سنسور فشار کرل

از سنسور فشار در موارد مختلفی چون صنعت، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های کنترل استفاده می‌شود. موارد استفاده سنسور فشار کرل نیز بر اساس مدل‌های آن، متفاوت است. هر مدل از سنسور خصوصیات، ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد. سنسور فشار کرل مدل SPKT معمولا در چیلرها، پمپ‌های حرارتی، خشک‌کن‌ها، سیستم بازیابی حرارت، سیستم‌های برودتی و سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
با توجه به تنوع بالای سنسورهای فشار و کاربرد آن‌ها، قبل از خرید حتما با یک کارشناس مشورت کنید و مناسب‌ترین محصول را تهیه نمایید تا دچار مشکل نگردید.

سنسور فشار کرل چیست

این سنسور فشار کرل 4 to 20 mA – SPKT*C* یک سیگنال جریان آنالوگ استاندارد (4 تا 20 میلی آمپر) ارائه می دهند.
سنسور فشار کرل عمدتاً در کاربردهای تبرید و تهویه مطبوع برای اندازه گیری فشار در مدارهای مبرد استفاده می شوند، با این حال عملکرد بالایی دارند.
همچنین سنسور فشار کرل را برای بسیاری از کاربردهای دیگر ایده آل می کند. از این پروب ها می توان در مدارهای مبرد حاوی آمونیاک نیز استفاده کرد.

مدل های سنسور فشار کرل

سنسور فشار کرل spkt0031d
سنسور فشار کرل spkt0011d
سنسور فشار کرل spkt0033p
سنسور فشار کرل spkt0013p
سنسور فشار کرل spkte3p
سنسور فشار کرل spktc5311

 

 

 

 

سنسور فشار کرل
سنسور فشار کرل

 

کنترلر دو مرحله کرل 
کنترلر چهار مرحله کرل

کنترلر ميکرو چيلر

ترموستات سه رله کرل

ترموستات تک رله کرل

سنسور فشار کرل

کنترلر شير انبساط الکترونيکي

درايو شير انبساط الکترونيکي کرل

سنسور دما کرل