کمپرسور dwm چیست؟بهترین قیمت کمپرسور dwm

کمپرسور dwm یا همان کمپرسور DWM COPELAND یکی از محصولات خط تولیدی شرکت امرسان آمریکا است. این شرکت در کشورهای متعددی از جمله آلمان، جمهوری چک، اتریش، تایلند و چین شعبه داشته و تحت لیسانس این کشورها فعالیت دارد. این کمپانی با ساخت برترین کمپرسورهای برودتی و عرضه کردن آن­ها به بازار، توانسته است به خوبی نام خود را برجسته سازد. این شرکت با اعتبار بسیار بالایی که در مدت زمان فعالیتش به دست آورد، توانست منبع اصلی تولید کننده قطعات قابل مونتاژ برای دیگر شرکت­ها شود.

 

کنترلر چهار مرحله ای کرل carel ir33e9hr20

کمپرسور dwm
کمپرسور dwm

 

تاریخچه شرکت کوپلند

اولین بار این شرکت در جمهوری چک تاسیس شد. در ابتدای کار خود به طراحی کمپرسورهای مختلف پرداخت. پس از مدتی، شرکت بزرگ و با اسم و رسم امرسان که شرکتی آمریکایی بود، اقدام به خرید امتیاز این شرکت کرد. شرکت کوپلند پس از این ادغام، با شهرتی فراگیر روبه رو و پس از مدت کوتاهی، تبدیل به بزرگترین شرکت در امر تولید کمپرسورهای برودتی شد.

یکی از بهترین کمپرسورهای موجود در بازار ایران که سابقه­ای چندین ساله دارد، کمپرسور DWM محصول همین شرکت است. این شرکت با ساخت چندین نوع کمپرسور با کیفیت و ارائه آن به بازار ایران، توانست توجه بسیاری از خریداران را جلب کند و به یک از قدرتمند­ترین برند­های کمپرسور در بازار ایران تبدیل شود.

سیاست این شرکت با محور تولید قطعات و فروش آن با قیمت مناسب، پیش می­رود. این امر تاثیر بسزایی در جلب مشتریان داشته است به قدری که پس از مدتی، این شرکت در کشور تایلند نیز اقدام به تولید انبوه کمپرسورهای خود کرد.

قطعات ساخته شده توسط این شرکت، قابلیت مونتاژ در هر شرایطی از جمله در سردخانه­ها، تونل‌های انجماد، ماشین­های حمل مواد غذایی، ذخیره­های یخ، انواع یخسازها و چیلرهای خنک کننده دستگاه­های کارخانجات را داشته و هرکدام از آن­ها امکانات جانبی و کاربرد بسیار وسیعی دارند.

 

سنسور دما کرل

 

روش کار کمپرسور سردخانه­ای

شرکت کوپلند با ساخت چند سری از محصولات کمپرسور DWM در سایزهای مختلف، توانست برای هر مشتری­ کارآمد باشد. مهندسان این شرکت با طراحی کمپرسورهایی در اندازه­های ۵ تا ۱۵ اسب بخار، نقش بسزایی در وسیع­تر شدن کاربرد این کمپرسورها داشته‌اند.

اساس یک سیستم خنک کننده، داشتن ماده­ای تبریدی در داخل یک مدار بسته است. این ماده با طی کردن مراحلی، به طور مداوم به سردسازی می­پردازد. کمپرسور DWM با داشتن این مدار در طراحی خود، بهترین عملکرد از یک خنک کننده را به نمایش می­گذارد. این کمپرسورها با کمک این مدار بسته، هوایی با فشار و تراکم  کمتر و در نتیجه سرد تر می­سازند و به این ترتیب، عمل سرد سازی انجام می­گیرد.

شرکت امرسان الکتریک، طی چندین سال فعالیت خود در زمینه کمپرسور سازی، انواع مدل­های جدید کمپرسورهای نیمه بسته خود را وارد بازار کرده است. این شرکت پیشگام تحولی عظیم در صنعت سردسازی بوده و خواهد بود. یکی از پر طرفدارترین مدل­های این نوع از کمپرسورها، کمپرسور سردخانه­ای DWM است.

این کمپرسورها برای سردخانه­هایی که به کنترل دقیق دما نیاز دارند بسیار مناسب بوده و قابل استفاده برای دمای بالا و زیر صفر می­باشد. این نوع کمپرسورهای قدرتمند توانی با ۱٫۵ تا ۶۰ اسب بخار داشته و با ۸ سیلندری که در طراحی خود دارد، می­تواند به راحتی تا مدت­ها به سردسازی و خنک کردن سردخانه­ها بپردازد. این نوع از کمپرسورهای تولیدی این شرکت، همگی دارای چیلرهای بسیار قدرتمند نیز هستند.

کنترلر چهار مرحله ای کرل carel ir33z9hr20

کمپرسورهای سردخانه­ای چه کاری انجام می­دهند؟

در ابتدای پیشرفت تمدن­ها، افراد با استفاده از آمونیاک اقدام به خنک سازی می­کردند اما پیشرفت­های تمدن بشر و کشف گازی به نام فریون، تحولی جدید را رقم زد. این گاز کارایی بسیار بالایی در زمینه خنک سازی و سرد سازی داشت اما پس از مدتی، استفاده از این گاز به دلیل آسیب­های جدی ای که به محیط زیست، مخصوصا لایه اوزون وارد می­کرد، ممنوع شد.

در واقع گاز فریون با انجام واکنش­هایی برگشت ناپذیر با گاز اوزون جوی، موجب سوراخ شدن و در نهایت از بین رفتن لایه اوزون می­شد. پس  از آن دانشمندان روش­هایی مصنوعی و شبیه سازی شده را معرفی کردند و از آن زمان به بعد این روش­ها جایگزین استفاده از گاز فریون شدند. این دسته از روش­ها بسیار کارآمد‌تر بوده و عوارض محیط زیستی ندارد. این روش که با سال­ها تحقیقات گسترده و مطالعات فراوان به دست آمد، تحولی عظیم را در صنعت سردسازی و خنک سازی ایجاد کرد.

انواع مدل های­ کمپرسور DWM

شرکت امرسان الکتریک آمریکا با تولید کمپرسورهای سردخانه­ای DWM ، انقلاب بزرگی را آغاز کرد. این کمپرسورها در سایزها و سری­های متفاوتی به علاقمندان ارائه می­شود.

سری STREAM از کمپرسورهای DWM

  • سازگاری بالا با گازهایR407C, R404A, R134A, R22
  • تنوع در تعداد سیلندرهای هر مدل(از ۴ سیلندر تا ۸۶ سیلندر)
  • بازدهی بیشتر
  • ایمنی بیشتر و توانایی حفاظت به صورت پیشرفته
  • مدولاسیون پیوسته ظرفیت با موتور اینورتر یا خطی

سری DIGITAL STREAM از كمپرسورهای DWM

  • سازگاری بالا با گازهایR407C, R404A, R134A, R22
  • بهبود بخشیدن به ظرفیت با کمک مدولاسیون­های پیوسته. از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد با کمک ۴ سیلندر و از ۳۳ درصد به ۱۰۰ درصد با کمک ۶ سیلندر.
  • قابلیت جایگزینی این نوع با نوع اینورتر فرکانس به دلیل قیمت مناسب تر.
  • کنترل بسیار دقیق فشار هوا و پایداری دما
  • کاهش مصرف انرژی

سری DISCUSS از کمپرسورهای DWM

کنترلر چهار مرحله ای کرل carel ir33e9hr20

  • سازگاری بالا با گازهای R407C, R404A, R134A, R22
  • بازدهی بشدت بالا در میان کمپرسورهای رقیب
  • محدوده دمای چگالش به مقدار ۵ درجه سلسیوس(سانتی گراد)
  • سازگار با اینورترهای فرکانس در بازه 25-60 Hz
  • به کار بردن تکنولوژی­های دیجیتالی در مدولاسیون
  • پمپ روغن یکپارچه و کلید برق فشار روغن برای حداکثر قابلیت اطمینان

سری S از کمپرسورهای DWM

  • سازگاری بالا با گازهای R407C, R404A, R134A, R22
  • پمپ روغن یکپارچه برای حداکثر اطمینان
  • دمای چگالش پایین

سری دو مرحله­ای کمپرسور DWM

  • سازگاری با مبردهای R404A و، R22
  • ویژه برای کاربرد در دماهای بسیار پایین
  • محدوده­ عملکردی بزرگ تا دمای اوپراتور منفی ۶۰ درجه سلسیوس(سانتی گراد)
  • دارای توانی در حدود ۱۵ الی ۲۵ اسب بخار

نکته­های مهم در انتخاب کمپرسور

به دلیل وجود انواع مختلفی از کمپرسورها در بازار، انتخاب یک کمپرسور ایده­آل که تمامی انتظارات را برآورده کند و عمر خوبی نیز داشته باشد، بسیار سخت است. در این مورد باید بگوییم که نکات کوچک اما به شدت مهمی وجود دارد که تعیین کننده­ عمر کمپرسورهای شما خواهد بود.

این نکات ممکن است به نظر ساده بیایند اما در کارایی دستگاه کمپرسور تاثیرگذار و دخیل خواهد بود. در ادامه برخی از این نکات را به شما خواهیم گفت.

  • اولین نکته­ای که باید به آن در هنگام خرید کمپرسور توجه کنید، دمای اوراتور و کندانسور است. مهم است که حد این دو تا چه دمایی خواهد بود.
  • دومین نکته، نوع گاز مورد استفاده در کمپرسور است. برخی از کمپرسورها مصارفی غیر معمول و زیاد از این گازها دارند که این عاملی برای تحمیل هزینه­های سنگین و آسیب زدن‌های فراوان به محیط زیست خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم تا شما را با کمپرسور dwn و انواع مختلف آن آشنا کنیم. در صورتی که به خرید یک کمپرسور حرفه‌ای نیاز دارید این کمپرسور می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد. در ضمن فراموش نکنید که پیش از خرید کمپرسور نیاز خود را بسنجید تا با توجه به آن محصولی مرتبط را خریداری کنید. از این که تا پایان همراه ما بودید سپاس گذاریم.

کمپرسور فراسکلد چیست

دیدگاهتان را بنویسید