اواپراتور مکعبی
اواپراتور سقفی زاویه دار
اواپراتور دیواری زاویه دار
اواپراتور چند مداره
اواپراتور عمودی
اواپراتور تونل انجماد
اواپراتور آرتک
اواپراتور سقفی
اواپراتور ايستاده

اواپراتورهای آرشه کار چه مزایایی دارند؟

اپراتورهای آرشه کار دارای کیفیت بالایی بوده و از قطعات به روز کشور اروپا تولید می شوند. این اپراتورها در صنایع مختلف کاربردهای مختلفی داشته و در ظرفیت های 2.3 کیلووات تا 114 کیلووات ساخته می شوند. 

کویل

در سیستم های فریونی که از داخل دارای شیارهایی با حداقل ضخامت هستند، از توربوکویل به منظور افزایش بازدهی و تبادل حرارت استفاده می شود. در ساختار فین های آلومینیومی شیارهای خاص (توربولانس) و موج­ دار سینوسی وجود دارد که چنین حالتی سبب  حداکثر بازدهی و کاهش زمان دیفراست گردیده است. برای تولید فین های آلومینیومی از به روز ترین تکنولوژی های دنیا استفاده شده است.

لوله های استیل دارای دیوار داخلی صیقلی هستند و در صورت استفاده از آن ها در سیستم های آمونیاکی باعث کاهش افت فشار و کم شدن فشار روی پمپ ها شده و در نتیجه مصرف انرژی را به میزان زیادی کاهش می دهد.
آرشه کار قابلیت تولید اپراتورهایی با فاصله فین ۱.۶mm تا ۱۸mm را دارد که یکی از ویژگی های محصولات تولیدی این شرکت می باشد.
روش های برفک زدایی در اپراتورهای آرشه کار

 1.دیفراست آبی:

در روش دیفراست آبی که به وسیله آب داغ و از طریق نازل های خاصی صورت می گیرد با مصرف آب کم، برفک زدایی سریع و یکنواخت صورت انجام می شود.

2.دیفراست هوائی:

 روش دیفراست هوایی جهت برفک زدایی سردخانه های بالای صفر و در دفعات کم مورد استفاده قرار می گیرد.

3.دیفراست گاز داغ:

با استفاده از روش دیفراست، برفک زدایی سریع و یکنواخت توسط گاز داغ خروجی از کمپرسور انجام می شود.

4.دیفراست الکتریکی:

در روش دیفراست الکتریکی برای برفک گیری از المنت های با کیفیت Rica ایتالیا استفاده می شود. این المنت ها از جنس استنلس استیل ساخته شده اند و در برابر خوردگی مقاومت خوبی دارند.

ساختار اپراتورهای آرشه کار

در اپراتورهای تولیدی شرکت آرشه کار از فن های برندهای معروف اروپایی مثل ZIEHL-ABEGG و ebm papst  در اندازه های ۳۵cm, ۴۲cm, ۵۰cm, ۶۳cm, ۸۰cm و ۹۱cm استفاده می شود.

ساختمان این اپراتورها از روتور خارجی، سیستم حفاظتی IP۵۴ و جعبه برق با سیستم حفاظتی IP۵۵ تشکیل شده است. همچنین این قطعه به سیستم محافظ بار اضافی و حرارت مجهز می باشد.

جنس بدنه اواپراتور های آرشه کار

 این اپراتورها بسته به نوع کاربردی که دارند می توانند بدنه ای از جنس آلومینیوم یا گالوانیزه با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک داشته باشند. این نوع بدنه ها در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاوم بوده و از لحاظ ظاهری به اپراتور جلوه زیبایی می دهد.

مبرد  مورد استفاده اپراتورها

در  اپراتورهای تولیدی آرشه کار از سه نوع مبرد شامل؛ فریون­هاa) ۴۰۴a, R۱۳۴, R۲۲, (R

مبرد­های طبیعی (CO2) و مبرد­های ثانویه (گلیکول و …)  می باشد.